credit image kimdoddmft.com
- 1. Si ejen takaful syarikat 'A' terlalu obsess mengatakan syarikatnya menawarkan produk takaful yang terbaik.
- 2. Si ejen takaful syarikat 'B' mengatakan produk takaful syarikatnya bagus, manakala produk syarikat 'C' tidak bagus.
- 3. Si ejen takaful syarikat 'D' menyuruh anda menamatkan polisi takaful syarikat 'E' dan bertukar kepada syarikat mereka. (Kecuali anda ingin membuat polisi baru dengan tambahan medical card kerana polisi lama tiada medical card. Dan anda pula kurang mampu untuk membayar 2 polisi serentak - lama dan baru).
Kenapa?
- 1. Syarikat pengendali takaful semuanya bagus dan boleh dipercayai, selagi mereka dijamin oleh PIDM.
- 2. Apabila anda mengambil sesuatu polisi, sebenarnya anda mengambil khidmat (servis) ejen tersebut. Khidmat takaful agent diperlukan untuk sebarang 'claim', pembayaran polisi, urusan penggunaan medical card, tuntutan wang pampasan dan banyak lagi.
- 3. Sekiranya sikap dan pendekatan awal seseorang agen menunjukkan perangai yang jelek, mampukah mereka untuk memberikan servis yang memuaskan untuk anda pada kemudian hari kelak?
- 4. Perlukah kita untuk memburuk-burukkan orang lain, walhal diri kita sendiri belum 'perfect'?
Jadi, anda buatlah pilhan yang bijak.
No comments:
Post a Comment